Praktische informatie

Op deze pagina vind je praktische informatie terug omtrent het huren van een wagen.

Reservatie


Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een wagen te kunnen huren?

U dient ouder te zijn dan 21 jaar en in het bezit te zijn van volgende documenten:

  • Een geldige Belgische identiteitskaart (en gedomicilieerd zijn in België)
  • Een geldig Europees rijbewijs categorie B (minimum 1 jaar in uw bezit)

Hoe maak ik een reservatie?

  • Reserveren via internet of mail: U kan ons steeds een aanvraag tot reservatie doorsturen via de berekeningsmodule of door ons rechtstreeks een email te sturen op info@autoverhuurlimburg.be
    Let wel: Dit is een reserveringsaanvraag, de wagen is pas gereserveerd, indien u een reserveringsbevestiging van ons ontvangt.
  • Reserveren via telefoon: U kan ons bereiken op het nummer 011/24.09.80
    (enkel op werkdagen tussen 8u00 en 12u00 en tussen 12u30 en 16u00)
  • Reserveren in één van onze vestigingen: Kijk snel bij contact en ontdek waar u ons overal kan terugvinden.
    (enkel op werkdagen tussen 8u00 en 12u00 en tussen 12u30 en 16u00)

Welke gegevens moet ik doorgeven om een reservatie aan te vragen?

  • De gewenste huurperiode (datum en uur van vertrek en teruggave)
  • Het gewenste voertuigtype
  • Uw voornaam, naam, volledig adres, telefoonnummer en eventueel emailadres
  • Eventuele extra wensen

Ik wil met de Ferry naar Engeland reizen en heb voor de boeking van de Ferry een nummerplaat nodig. Wanneer weet ik welke nummerplaat het huurvoertuig zal hebben?

  • We kunnen u nooit met 100% een nummerplaat garanderen, aangezien er steeds onvoorziene factoren kunnen optreden (bv. laattijdige teruggave van het voertuig door de vorige huurder, mechanische of carrosserie schade aan een welbepaald voertuig, totaal verlies van een voertuig,…); waardoor de nummerplaat op het allerlaatste moment gewijzigd dient te worden.
  • Tijdens de reservatie van de Ferry dient u een nummerplaat op te geven, doch deze zou u ten allertijden kostenloos kunnen wijzigen.
    Het merk, model en kenteken kunnen kostenloos telefonisch, per email of tijdens het inchecken worden aangepast.  De afmetingen dienen hetzelfde te blijven.  (info: directferries.be)
  • Richtlijnen op de website directferries.be i.v.m. huurauto’s:
    In een huurauto reizen en niet het merk, model of registratie weten, hoe kan ik boeken?
    In de meeste gevallen is het toegestaan om te reizen met een huurauto, mits u toestemming heeft van de verhuurder om hun voertuig mee te nemen op een veerboot. U moet het type voertuig selecteren als ‘andere’, voer de afmetingen van uw verwachte voertuig in en voer vervolgens de registratie van het voertuig in als ‘onbekend’. Sommige veerbootmaatschappijen kunnen echter een bedrag in rekening brengen bij aankomst bij de haven om de registratie van het voertuig voor uw reservering bij te werken.

    (bron:  http://nl.directferries.be/vgv/reservering_maken.htm)


Huur


Wat zijn de openingsuren, waarop ik een wagen kan afhalen of terugbrengen?

De wagens kunnen steeds afgehaald worden op werkdagen en dit tussen 8u00 en 16u00.
(tijdens de middag zijn we gesloten tussen 12u00 en 12u30)
Op zaterdag is enkel onze vestiging te Hasselt geopend tussen 09u00 en 12u00, alle andere vestigingen zijn gesloten in het weekend.

Hoeveel bedraagt de waarborg?

De waarborg die bij aanvang van het contract betaald dient te worden varieert per type huurwagen. U kan deze bij de reservatie steeds terugvinden in onze huurprijscalculator.
Deze kan betaald worden op voorhand via overschrijving of bij het afhalen van het voertuig.
De waarborg krijgt u binnen de 5 werkdagen teruggestort op uw rekening na afloop van het contract en na aftrek van eventuele nog bijkomende kosten (schade, brandstof, extra kilometers, laattijdigheid,…)
De waarborg wordt nooit cash terugbetaald.

Wat en wanneer dient er betaald te worden?

Bij aanvang van het contract dient zowel de huurprijs, als de waarborg betaald te worden.
Dit kan betaald worden op voorhand via overschrijving of bij het afhalen van het voertuig.

Is de brandstof in de huurprijs inbegrepen?

Neen, de brandstof is steeds voor eigen rekening.
U dient het voertuig steeds terug in te leveren met hetzelfde brandstofniveau als bij vertrek.
Het brandstoftekort wordt steeds aangerekend aan de officiële dagprijs.

Is de verzekering in de huurprijs inbegrepen?

Al onze wagens zijn standaard in Burgerlijke Aansprakelijkheid en Omnium verzekerd.
Er is wel een eigen risico (vrijstelling) van € 750 tot € 1200 per schadegeval.  (De vrijstelling varieert per type huurwagen)
Deze vrijstelling kan afgekocht worden naar een lager bedrag, u kan dit selecteren in onze huurprijscalculator.
Meer informatie m.b.t. de tarieven van deze extra verzekering kan u bekomen in een van onze vestigingen.
Voor glasbraak is de vrijstelling € 0.

Mag er gerookt worden in het voertuig?

Er geldt een rookverbod in al onze voertuigen.  Het is dus niet toegestaan om te roken in de wagen.
Brandgaten worden steeds doorgerekend aan een forfaitaire prijs van € 300 per brandgat.
Tevens zal er, indien er gerookt werd in het voertuig, steeds supplementair een extra forfaitaire kost van € 250 zBTW aangerekend worden om het voertuig terug rookgeurvrij te maken.

Mag er ook iemand anders dan de huurder met het voertuig rijden?

Enkel en alleen als dit op voorhand doorgegeven werd en er een kopie van de identiteitskaart en het rijbewijs van de extra bestuurder overhandigt werd bij aanvang van het contract en deze persoon aan de overige huurvoorwaarden voldoet.

Mag ik naar het buitenland rijden met de wagen?

Enkel en alleen naar de volgende landen:

België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, Italië, Ierland, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje (continent), Tsjechië, Zweden, Zwitserland

Rijdt u toch naar een ander land? Dan bent u niet langer gedekt door onze verzekering!

Kan ik de huurperiode verlengen?

Dit kan, maar dan dient u langs te komen met de huurwagen vóór de voorziene einddatum.
Het huurcontract wordt dan verlengd op voorwaarde dat de huurprijs voor de verlengde periode voldaan werd.

Is er een kilometerbeperking?

Contacteer hiervoor een van onze vestigingen.
Bij het overschrijden van het maximum aantal inbegrepen kilometers met meer dan 25% (en zonder voorafgaandelijk akkoord van de verhuurder), behoudt de verhuurder zich het recht voor om de huurovereenkomst met onmiddellijke ingang en eventueel vroegtijdig te beëindigen.

Wat te doen bij pech?

Op het huurcontract staat er bovenaan steeds een telefoonnummer van onze assistentiedienst.
U kan 24u op 24u en 7 dagen op 7 terecht op dit nummer.

Wat te doen bij schade of ongeval?

Vul steeds een Europees aanrijdingsformulier in.
Bij betwisting, gebrek aan tegenpartij, vandalisme,… gelieve steeds contact op te nemen met de Politie en een PV te laten opstellen.
Op het huurcontract staat er bovenaan steeds een telefoonnummer van onze verzekeringsmaatschappij.
U kan 24u op 24u en 7 dagen op 7 terecht op dit nummer.
Wij dienen persoonlijk op de hoogte gesteld te worden en voorzien te worden van de nodige documenten en dit uiterlijk de eerstvolgende werkdag.

Kunnen de kosten van de huurwagens afgetrokken worden?

Een gedeelte van de autokosten voor de huur van een personenwagen kan worden afgetrokken van de vennootschapsbelasting. Dit aftrekpercentage is afhankelijk van de CO2-uitstoot per kilometer.
Milieuvriendelijke wagens met lage CO2-uitstoot zijn fiscaal aantrekkelijker.
Meer informatie over de CO2-uitstoot van onze huurvoertuigen vindt u in een van onze vestigingen. 

Waar kan ik de algemene huurvoorwaarden terugvinden?

U kan deze terugvinden op de achterzijde van onze huurcontracten of u kan deze hier in PDF downloaden.

Download onze huurvoorwaarden


Inlevering


Mag de huurwagen in een andere vestiging teruggebracht worden?

Normaal dient de wagen steeds terug binnengebracht te worden op de locatie waar u het voertuig huurde.
Indien u de wagen toch in één van onze andere vestigingen wilt binnenbrengen, dient u dit reeds bij de reservatie kenbaar te maken. Hiervoor wordt mogelijkerwijs een toeslag van € 50 aangerekend.
In sommige gevallen is het terugbrengen in een andere vestiging echter niet mogelijk, informeer u daarom steeds op voorhand hierover bij een van onze vestigingen.

Hoe dient de wagen terug binnengebracht te worden?

  • In een propere staat:
    De wagen dient steeds terug gebracht te worden in een propere staat (langs binnen en buiten).  Indien de wagen niet terug proper binnengebracht wordt, dan dienen wij helaas de kosten hiervan aan u door te rekenen.

    • Buitenkant vuil = € 30 BTWi
    • Binnenkant vuil = € 60 BTWi
  • Met dezelfde hoeveelheid brandstof als bij vertrek:
    U dient het voertuig steeds terug in te leveren met hetzelfde brandstofniveau als bij vertrek.
    Het brandstoftekort wordt steeds aangerekend aan de officiële dagprijs.
  • Met alle boorddocumenten in de wagen.
    Bij het ontbreken van de boorddocumenten, dienen wij u helaas € 250 zBTW aan te rekenen

Wat gebeurt er bij verkeersovertredingen of retributies?

Deze zijn steeds ten laste van de huurder.
Uw gegevens worden ook steeds doorgegeven aan de verbaliserende diensten, wanneer zij hierom vragen.
Voor parkeerovertredingen en buitenlandse verkeersovertredingen wordt er door ons ook steeds een administratieve kost van € 15 BTWi per overtreding aangerekend.


Zorgeloos huren
aan de beste prijs

Ontdek onze transparante service

Huur bij ons als particulier of met uw bedrijf.
Wij zorgen voor een oplossing op maat zodat u een zorgeloze huurperiode tegemoet gaat!